Wsiąść do pociągu to przepięknie wydana gra firmy Days of Wonder
autorstwa Alana R. Moona. To idealny wybór, żeby spędzić pełne
wrażeń chwile z rodziną czy przyjaciółmi.
Jesteście gotowi, żeby przenieść się w czasy rewolucji przemysłowej w Europie i stworzyć połączenia kolejowe od górzystego Edynburga, upalnej Pampeluny, aż po Ateny, czy wschodni skraj Europy z Moskwą i Sankt Petersburgiem? Losujcie bilety i... czas ruszać w drogę!
|
Fot.: Monika Pastwa |
|
Fot.: Monika Pastwa |
Na samym początku gry gracze otrzymują 45 wagoników, jeden bilet z
długą trasą i trzy z krótkimi oraz cztery karty wagonów, które
można później dobierać w trakcie rozgrywki. Karty wagonów
występują aż w ośmiu kolorach: fioletowym, białym, niebieskim,
żółtym, pomarańczowym, czarnym, czerwonym i zielonym. Wśród
nich znajdują się też specjalne karty lokomotywy, które mogą
zastąpić każdy kolor. Karty wagonów zbiera się, dobierając
kolorami, gdyż potrzebne są one do budowy tras. Niektóre trasy na
planszy trzeba zbudować z wykorzystaniem określonego koloru kart
wagonów, do budowy innych potrzeba kart w dowolnym, ale takim samym
kolorze. Gracz potrzebuje tylu kart wagonów, ile pól ma trasa na
planszy.
Jest wiele różnych sposobów na zdobycie punktów i wygranie
rozgrywki. Punkty gracze zdobywają za: ustawienie na planszy trasy z
wagoników – im dłuższa trasa, tym więcej punktów można
uzyskać, zrealizowanie biletu poprzez połączenie ze sobą miast
wskazanych na karcie, zbudowanie najdłuższej trasy w ciągu. W
trakcie rozgrywki można dolosować nowe bilety, po trzy w kolejce, z
których przynajmniej jeden należy zostawić do realizacji. Ale
uwaga! Wybierajcie bilety rozważnie, bo za niezrealizowanie bilety
na koniec gry przyznaje się punkty... ujemne! Na planszy roi się
też od utrudnień! Twoja trasa prowadzi przez Alpy? Musisz
zaryzykować i zbudować tunel, zdając się na los! Z talii kart
wagonów losuje się trzy karty. Jeśli któraś z nich ma ten sam
kolor, co karty, z których chcesz zbudować tunel, musisz dołożyć
kolejną w tym samym kolorze. Żeby dostać się do Londynu, musisz
przekroczyć Kanał La Manche? Potrzebna będzie karta lokomotywy do
budowy promu. A to pech! Któryś z graczy postanowił wybrać tę
samą trasę co Ty? Jeszcze nic straconego, ale wygląda na to, że
bez dworca się nie obejdzie...
Kiedy któremuś z graczy zostaną dwa wagoniki lub mniej, czas na
ostatnią turę! Potem pozostaje już tylko podliczyć punkty i
ogłosić, kto został zwycięzcą!
|
Fot.: Monika Pastwa |
|
Fot.: Monika Pastwa |
|
Fot.: Monika Pastwa |
|
Fot.: Monika Pastwa |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz