poniedziałek, 21 marca 2016

To będzie podróż Twojego życia: Wsiąść do pociągu

Wsiąść do pociągu to przepięknie wydana gra firmy Days of Wonder autorstwa Alana R. Moona. To idealny wybór, żeby spędzić pełne wrażeń chwile z rodziną czy przyjaciółmi.

Jesteście gotowi, żeby przenieść się w czasy rewolucji przemysłowej w Europie i stworzyć połączenia kolejowe od górzystego Edynburga, upalnej Pampeluny, aż po Ateny, czy wschodni skraj Europy z Moskwą i Sankt Petersburgiem? Losujcie bilety i... czas ruszać w drogę!

Fot.: Monika Pastwa

Fot.: Monika Pastwa

Na samym początku gry gracze otrzymują 45 wagoników, jeden bilet z długą trasą i trzy z krótkimi oraz cztery karty wagonów, które można później dobierać w trakcie rozgrywki. Karty wagonów występują aż w ośmiu kolorach: fioletowym, białym, niebieskim, żółtym, pomarańczowym, czarnym, czerwonym i zielonym. Wśród nich znajdują się też specjalne karty lokomotywy, które mogą zastąpić każdy kolor. Karty wagonów zbiera się, dobierając kolorami, gdyż potrzebne są one do budowy tras. Niektóre trasy na planszy trzeba zbudować z wykorzystaniem określonego koloru kart wagonów, do budowy innych potrzeba kart w dowolnym, ale takim samym kolorze. Gracz potrzebuje tylu kart wagonów, ile pól ma trasa na planszy.

Jest wiele różnych sposobów na zdobycie punktów i wygranie rozgrywki. Punkty gracze zdobywają za: ustawienie na planszy trasy z wagoników – im dłuższa trasa, tym więcej punktów można uzyskać, zrealizowanie biletu poprzez połączenie ze sobą miast wskazanych na karcie, zbudowanie najdłuższej trasy w ciągu. W trakcie rozgrywki można dolosować nowe bilety, po trzy w kolejce, z których przynajmniej jeden należy zostawić do realizacji. Ale uwaga! Wybierajcie bilety rozważnie, bo za niezrealizowanie bilety na koniec gry przyznaje się punkty... ujemne! Na planszy roi się też od utrudnień! Twoja trasa prowadzi przez Alpy? Musisz zaryzykować i zbudować tunel, zdając się na los! Z talii kart wagonów losuje się trzy karty. Jeśli któraś z nich ma ten sam kolor, co karty, z których chcesz zbudować tunel, musisz dołożyć kolejną w tym samym kolorze. Żeby dostać się do Londynu, musisz przekroczyć Kanał La Manche? Potrzebna będzie karta lokomotywy do budowy promu. A to pech! Któryś z graczy postanowił wybrać tę samą trasę co Ty? Jeszcze nic straconego, ale wygląda na to, że bez dworca się nie obejdzie...

Kiedy któremuś z graczy zostaną dwa wagoniki lub mniej, czas na ostatnią turę! Potem pozostaje już tylko podliczyć punkty i ogłosić, kto został zwycięzcą!

Fot.: Monika Pastwa

Fot.: Monika Pastwa

Fot.: Monika Pastwa

Fot.: Monika Pastwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz