Planszówka
firmy Trefl z pewnością najbardziej przypadnie do gustu fanom Gwiezdnych Wojen,
ale mogą w nią bez problemu grać także osoby, której dotąd od gwiezdnej sagi
trzymały się z daleka. Kto wie, może będzie to dla nich początek przygody z
kultową serią?
Gra
jest przewidziana dla 2-4 graczy w wieku od ośmiu lat (najmłodsi mogą dostać
fory w postaci większej liczby żetonów energii). Każdy gracz ma za zadanie
przebić się przez 3 linie wroga i dotrzeć do bezpiecznej strefy. Droga jest
jednak najeżona trudnościami, a 6 żetonów energii na oddział (czyli gracza)
topnieje w zastraszającym tempie. Na początku na planszy rozkłada się karty:
karty Rebeliantów dadzą nam same korzyści, zaś kart Imperium należy unikać jak
ognia, jednak to, które nam się dostaną, zależy od szczęścia w rzucie trzema
kostkami. Pod uwagę bierze się sumę oczek na dwóch kostkach, oczywiście tę
pozwalającą zgarnąć najkorzystniejszą kartę. W swojej turze gracz może
wielokrotnie rzucać kostkami, lecz z każdym ruchem ryzyko jest coraz większe:
jeśli zbierzemy większość dobrych kart, może się okazać, że musimy wziąć kartę
Imperium, a gdy suma oczek uparcie będzie wskazywać puste pole lub liczby 2
albo 12 (nie ma takich pól) - stracimy nie tylko sporo energii oddziału, ale i
wszystkie dobre karty! Gdy gracz zdecyduje, że nie chce więcej rzucać kostkami,
wykonuje zebrane karty. Niektóre karty Rebeliantów spowodują przesunięcie
oddziału w kierunku mety, inne pomogą przezwyciężyć przeszkody (np. poczciwy
Chewbacca pozwoli nam na pokonanie linii obrony Imperium, która zatrzymałaby
nas aż do następnej tury). Karty Imperium zaś będą szkodzić, zmuszając do
cofnięcia się lub oddania żetonów energii. Przy pierwszej grze warto mieć pod
ręką instrukcję, w której szczegółowo opisano symbole umieszczone na kartach,
ale dość szybko można się nauczyć poprawnie je interpretować, gdyż są dosyć
intuicyjne. Jak zaznaczono w instrukcji, grę powinna rozpocząć osoba, która
jako ostatnia w grupie widziała film z serii Star Wars.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz